Prema nacrtu Generalnog urbanističkog plana (GUP), zbog rasterećenja saobraćaja, za četiri godine trebalo bi da počne izgradnja saobraćajnog tunela ispod Ade Ciganlije. Prema rečima glavnog gradskog arhitekte Milutina Folića, projekat bi trebalo da se uradi do 2022. godine. U istom roku planiran je završetak uređenja pristupnih saobraćajnica srednjeg magistralnog prstena.

Predstavnici srpskog Ministarstva građevine i hrvatskog Ministarstva pomorstva, saobraćaja i infrastrukture sastaće se u petak, 9. marta, u Beogradu i to će biti prvi takav sastanak posle više od 20 godina, piše Blic.


Pritzkerova nagrada je najvažnija nagrada u oblasti arhitekture, koja se dodeljuje živim arhitektima koji su svojim radom dali dosledan i značajan doprinos čovečanstvu kroz polje umetničke arhitekture. Ova nagrada se dodeljuje pojedincima, a ne kompanijama u kojima rade, kao što je to recimo bio slučaj 2000. godine (kada je žiri odabrao Rem Koolhaas-a umesto kompanije OMA) ili 2016. (umesto kompanije Elemental izabran je Alejandro Aravena).

Svi ponešto znamo o najvećim svetskim građevinama – inženjerskim dostignućima koji su simboli gradova u kojima se nalaze, kao i simboli dostignuća čovečanstva – ali šta zapravo znamo o ovakvim neboderima koji su započeti, ali nikada nisu završeni? Odeljenje za visoke zgrade i urbane sredine (The Council on Tall Buildings and Urban Habitat) je 2014. objavilo izveštaj sa listom 20 najviših zgrada koje nikada nisu dovršene (ažurirana lista se može pronaći ovde).

Početkom decembra pokrenut je tender za izbor izvođača na projektu postavljanja tramvajske pruge preko Mosta na Adi. U međuvremenu prikupljene su tri ponude, a krajem prošlog meseca doneta je odluka o dodeli ugovora najpovoljnijem ponuđaču koji čini srpsko-francuski konzorcijum “Energoprojekt niskogradnja” i “Colas rail”.

Designed by YU-Build